Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Vera Jonge - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Vera Jonge - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Augustus 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Na een lange vlucht van 14 uur en nog eentje van een uur gistermiddag aangekomen in Yogyakarta. een universiteitsstad op Java. Aangekomen in t mooie hotel eerst een duik in het zwembad genomen. Wat lekker om even te bewegen na al dat stil zitten. Omgekleed en bezoek gebracht aan de vogeltjesmarkt. Gekkos in kooitjes, uilen opeengepakt, mooie zangvogels maar ook de andere kant. Zoals Anton, onz gids, treffend zei: dieren zijn dieren en worden ook zo behandeld. Maar als je eenkoorntjes in een doodsstrijd ziet is t toch even slikken. Terug naar t hotel om daar in slaap te vallen tijdens het lezen. Zolang wakker zijn eist toch zijn tol. S avonds met de groep heerlijk gegeten in t hotel en na een paar biertjes naar bed.

Vanochtend vroeg op voor een bechak tochtje. Dus met de fietstaxi naar het sultanpaleis waar we werden rondgeleid door een 80jarige gids die perfect Nederlands spreekt en ons verraste met de leukste kwinkslagen en gezegden. De sultan is een belangrijk persoon hier dus zelfs de rijlaarzen vd oude sultan worden je niet onthouden. Door naar het waterpaleis waar de sultan en zijn familie zwommen. Nice to see en toen via de kampung door naar de ondergrondse moskee. De volgende stops waren wajangpopatelier, zilveratelier en batikshop. Beetje touristtrap. Na een lekkere soto soep naar t zwembad waar ik nu met een bintang naast me dit verslag schrijf.

Vandaag op de foto gevraagd met twee Indonesische dames. Zij kwamen tot mn oksels dus dat gaf grote hilariteit. Bij hen en bij mij:)

Mensen zijn heel vriendelijk. Er wordt gezwaaid en in voor een praatje. En laten we t maar niet hebben over t eten.

groetjes Veer

• 29 Augustus 2014 - 14:16

Greet:

Hoi meid,
    Fijn om zo'n dagboekverslag te lezen. Je hebt deze eerste echte vakantiedag al veel gedaan. Geniet van de bintang(s) aan het zwembad. Dikke kus ma.

• 29 Augustus 2014 - 14:53

Bert De Jonge:

Hoi vera,

ik heb met veel plezier jouw eerste reisverslag gelezen, erg leuk om zo jouw reiservaringen te lezen. geniet nog van de dag en voor straks welterusten en kijk uit naar het verslag van morgen.
    groetjes en kusjessss papa

• 29 Augustus 2014 - 15:25

Karo:

Het blijft telepathie ;)) Na de mooie foto's op FB dacht ik... Wanneer zou je tijd hebben voor je eerste verslag? Op mijn wenken bediend! Wat ziet het er allemaal heerlijk uit en eens! wat heb je al vol programma achter de rug. Lekker relaxen nu met een drankje. Hier is het ook bijna 17 uur. Ik ben jaloers en al helemaal op het overheerlijke eten #heimwee
    Geniet met volle teugen van alle indrukken en keep us posted! Knuf X

• 29 Augustus 2014 - 15:33

Marian:

Leuk om zo beetje mee te reizen! Cultuur, biertjes, zwemmen heerlijke vakantiecombi, geniet!

• 29 Augustus 2014 - 20:28

Nancy:

Wat een bezig bijtje. Leuk om te lezen wat je meemaakt, ziet, eet:)
    Dikke kussen uit Rotterdam

• 07 September 2014 - 14:34

Wim:

ik zit net met heel veel plezier jouw verslag te lezen, ondertussen wat Spaanse ham te verorberen klaargemaakt door slager Bert!! Groeten en nog heel veel plezier, Wim