Incredible india - Reisverslag uit Agra, India van Vera Jonge - WaarBenJij.nu Incredible india - Reisverslag uit Agra, India van Vera Jonge - WaarBenJij.nu

Incredible india

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

11 November 2010 | India, Agra

Namaste,

Inmiddels dag twee in India. Waar zal ik beginnen? De vlucht naar Londen was prima. Schitterend zicht over London en toen een paar uren te doden op Heatrow. In de rij voor paspoort en bagagecheck kennis gemaakt met de eerste reiziger: Willeke. Samen heerlijke gelunched en de winkels uitvoerig bekeken. Met name de twee winkels van Harrods, in kerstsfeer, was erg fijn. Aangezien we een vlucht van meer dan 8 uur voor de boeg hadden, heel wat rondjes gelopen in terminal 5.

En toen het vliegtuig in. Na een lange vlucht eindelijk India. Midden in de nacht. Weer een eindeloze controle van papieren en toen: zonsopgang in Delhi. Met de bus naar het hotel. Daar een poosje op bed gelegen en toen city tour met Mandreha, onze reisbegeleider en gids. Alles in een vogelvlucht in, met als leukste een riksja tocht door Old Delhi. Waarna we naar de oudste moskee zijn gegaan. Gekleed in kleurige jurken de moskee in. Er zijn toen meer foto's gemaakt van ons dan van de moskee :) Blijkbaar was een groepje Hollandse vrouwen te leuk om niet vast te willen leggen. Uiteindelijk gegeten en toen naar bed. Na meer dan 35 uur op, heerlijk! Behalve als je een kamer bij de lobby hebt, dan krijg je ook het nachtelijke leven mee..

Vanochtend met de bus op weg naar Agra waar we nu zijn aangekomen. En was de city tour Delhi echt een toeristisch, nu naar buiten kijken en alles zien en verwonderen. Het is met 1000 woorden nog niet te beschrijven. De Indiase ANWB heeft een campagnge: lane driving is sane driving.. Dat zegt genoeg. Auto's zonder deuken zijn er niet. Banen zijn er maar worden niet gebruikt en auto's, bussen, vrachtwagens, tractors, fietsen, riksja's. Alles is op de weg en haalt elkaar links en rechts in onder luid getoeter zodat iedereen weet dat je er bent. Nog maar 1 ongeluk gezien:)

We trekken veel bekijks in de bus. Niet alleen van verkopers en bedelaars maar er wordt naar je gekeken of je de eerste Nederlander bent die ze tegen komen.

Mensen zijn vriendelijk, behulpzaam. Ze verwachten wel dat je je dank in geld laat zien maar dat is part of the deal.

Het dagelijks leven is de straat. Net zoals in Nepal en Tibet.. bijzonder om te zien. De sari's zijn waanzinnig om te zien. De struiken staan in bloei. De riviertjes hebben water en de temp is heerlijk.

Naast ons hotel zit een coffee bar dus net heerlijke taart met capuchino gedronken. Heerlijk! Straks eten en dan naar bed. Morgen om vijf uur bij Taj Mahal, red fort noem maar op...

Een kleine impressie van de eerste twee dagen.. kijk uit naar morgen.

Lfs Vera

• 12 November 2010 - 14:11

Ronald:

leuk verhaal Veer, laat ze maar komen die updates!
    liefs, Ronald

• 12 November 2010 - 14:49

Esmeralda:

Hey Veertje! Pffff lijkt me dat je kapot was na die 35 uur :(
    Klinkt echt allemaal super fantastisch!! Ben jaloers Taj Mahal!!

Missen je hier wel een beetje hoor!! :)

Geniet nog van de komende dagen en keep me posted!!

XXX Es

• 12 November 2010 - 15:08

Ton Lindeman:

Pittige eerste dag!
    Je bent compleet in een andere wereld. Zo te lezen geniet je met volle teugen. Mooie temperatuur daar.Ik kijk uit naar de volgende editie met nieuws over Taj Mahal. Bijf genieten van al het moois in India.
    Salut, Ton.

• 12 November 2010 - 15:50

Pino:

Hey Veeer,Heb je al een rode stip op je voorhoofd?
    grinzzz

• 12 November 2010 - 16:40

Judy:

He die Veer, wat een gezellig verhaal! leuk om zo bij te houden wat je doet in dat verre India!
    Updates zijn erg welkom!
    Liefs Sjoerd en Judy

• 12 November 2010 - 17:41

Wiebe Netty:

Net jeverslag gelezen wat een reis zeg het lijkt mij mieters mooi en interresant daar doe voorzichtig en geniet ervan.[wat is het tijd verschil]

• 12 November 2010 - 17:49

Dorien:

ha zus
    klinkt allemaal al goed.ben heel benieuwd hoe het is bij de taj mahal. maak maar genoeg foto,s heel veel plezier tot snel
    liefs dorien

• 12 November 2010 - 18:48

Pa En:

Hallo lieve Vera,

We genieten van jouw eerste leuke verhaal over India.We kijken uit naar jouw verslag over de Taj Mahal en alles wat daarna komt.(maak mooie foto's)
    Houdt ons op de hoogte en geniet van jouw droomreis.

Veel liefs pa en ma en tot horens.

• 13 November 2010 - 11:36

Esther:

Hey Veer,

Wow, mooi beschreven, ik zie t zo voor me, de chaos, de kleuren, de sfeer...

Geniet er van.
    Liefs,
    Esther

• 14 November 2010 - 13:18

Jjb:

Heerlijk om je verhalen te lezen in dit natte vaderland. Geniet van de kleuren en geuren en breng die mee, met je verhalen. Tot snel/later/joehoe/jjb

• 15 November 2010 - 07:03

Marian:

Super om te lezen, echt een andere wereld, gaaf! Benieuwd wat je verder nog allemaal gaat meemaken. Have fun!

• 15 November 2010 - 08:38

Marian:

Wat leuk om te lezen, super zo'n andere wereld. Have fun!