Ook hier regent het - Reisverslag uit Jaipur, India van Vera Jonge - WaarBenJij.nu Ook hier regent het - Reisverslag uit Jaipur, India van Vera Jonge - WaarBenJij.nu

Ook hier regent het

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

15 November 2010 | India, Jaipur

Namaste,

Dank voor alle leuke berichtjes. Voor jullie geruststelling: wij hebben nu ook regen :) Maar wel warm.

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en ben ik in Jaipur en nu echt in Rajasthan. Wat ze zeggen klopt; de sari's zijn hier nog feller van kleur dan in Delhi of Agra. Laat ik bij die laatste maar beginnen. S ochtends naar de Taj Mahal. Vroeg op en toen in de rij; 1 voor vrouwen en 1 voor mannen. Nadat we eindelijk binnen waren, een stuk gelopen, poort door en daar was de Taj Mahal. Na wat ellebogenwerk een paar foto's kunnen maken en zelfs een paar waar ik er ook op sta. Aangezien het Diana-bankje elke keer zo vol zat.. geen foto:) Van een afstand is het een schitterend gebouw, ook het verhaal is natuurlijk bijzonder maar als je dichterbij komt, verliest het toch wat van de grandeur. Blijft mooi, maar je moet wel afstand houden.

We hadden een druk programma dus door naar het Rode Fort. Schitterend gebouw, groot, schitterende vertrekken en je hoort in je hoofd het ruisen van de sari's van de haremvrouwen en ziet het rode fort in de avond verlicht met lampjes. Na een lekkere lunch door naar Bharatpur. De thuisbasis van meer dan 300 vogelsoorten. Een schitterend hotel met fijne kamer. En geen stadsgeluiden dus eindelijk heerlijk geslapen. Dan is het alweer zondag op naar het vogelreservaat. Blijkt dat we hoe we het wenden of keerden, een gids mee moest. Die alleen 10 vogelsoorten herkende en overal stopte waar zijn collega's ook stopten. Maar de NL's en Indiase ijsvogel gezien, Ibis, lepelaar en andere vogels. We zijn het park doorgefietst en dat was het mooiste :)

Gesproken over vogels... wij, de hollandse vrouwen uit de groep, blijken bijzondere paradijsvogels te zijn. Overal waar we zijn, worden stiekem foto's gemaakt of door nette mensen wordt er om gevraagd. Ik ben dus inmiddels begonnen aan mijn Indian wall of fame. Iedereen die met mij op de foto wil, en wie wil dat nou niet:), maakt eerst met zn eigen camera een foto en dan met die van mij!!

Terug naar zondag, na de vogels met de bus naar Jaipur. Kleine drie uur rijden. Onderweg weer zoveel gezien; kamelen, gezinnen van 4 p op 1 motor, afgeladen bussen.

Stand ongelukken is nog steeds 1.

Omdat we vroeg aankwamen door naar de Apentempel. En dat was met geen pen te beschrijven... naast veel apen die worden gevoerd met pinda's.. is er ook een bron waar mensen in zwemmen. Dat water is vies :( dat is met geen pen te beschrijven. Door de tempel naar boven gelopen en toen naar beneden Jaipur in. Daar stond de bus te wachten en zijn we door het drukke verkeer (het is altijd druk) naar het hotel gereden. Na een korte break was het tijd voor avondeten. Net als voorgaande avonden eten we in restaurants waar wel toeristen komen maar ook de lokale bevolking dus gegarandeerd heerlijk eten en goed eten. Probeer van alles uit en met elkaar proeven we elkaars gerechten. Erg leuk.

Vandaag is het maandag.. besef van dagen en data ben ik kwijt. Inmiddels is het pikkedonker en over een uur ga ik samen met Diana naar een massage. Onze tourguide, Maherendra, regelt veel voor ons. Dit dus ook dus we worden opgepikt. Erg veel zin in.

Vandaag op rooftop van het hotel ontbeten en daarna met toektoek naar de Tempel van de Wind gegaan. Hier zaten de vrouwen uit de harem van de Marahadja's en konden ze ongezien het straatleven bekijken. Wordt nu gerenoveerd en moet vroeger erg mooi zijn geweest. Daarna geshopt en toen naar.... de bioscoop. We hebben het eerste deel van een Indiase film bekeken. Erg grappig want iedereen gilt en joelt bij de mannelijke en vrouwelijke hoofdrolspeler.

Morgen vertrekken we naar Pushkar voor de camel fair. Ben erg benieuwd.

Lfs, veer

• 15 November 2010 - 13:06

Jeanet:

leuk om mee te genieten van jou vakantie veel plezier nog. wij gaan morgen alweer lekker aan de worst groet

• 15 November 2010 - 13:16

Esther:

Ontbeten op de rooftop van het hotel, Vera!
    Druk druk zie ik, dan is zo'n massage niet verkeerd, hoop dat ie lekker was. Have fun & enjoy!

• 15 November 2010 - 13:43

Dorien:

ha zus klinkt allemaal al weeer goed.
    heel veel plezier en geniet van je massage
    liefs dorien en tokkie (hij ligt bij de computer en probeert mee te tikken)

• 15 November 2010 - 13:48

Judy:

Het gaat allemaal naar wens!! en je eigen wall of fame! ben benieuwd.
    Genieten is het toverwoord,
    Liefs Juud

• 15 November 2010 - 13:48

Karo:

Hi Veertje,

Wat is het heerlijk om mee te genieten van alle belevenissen. Een relaxmomentje in mijn drukke hollandsche dagen. Lekker relativerend!

Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de Wall of Fame in Rdam straks ;-)

Liefs, Karo

PS: de rookworsten zijn heerlijk. Volgend jaar 16 kilo minimiaal. Hahahaha

• 15 November 2010 - 14:05

Pa En Ma:

Hoi schat,
    wat heb je weer een mooi reisverslag geschreven. Wij zijn net als iedereen benieuwd naar de walk of fame. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat de reis tot nog toe voldoet aan je verwachtingen. Geniet en maak er een mooie herinnering van.

Liefs pa en ma

PS Karo, 16 kilo!!! sta je er mee op de markt?

• 15 November 2010 - 14:42

Pino:

En???? al een rode stip op je knar????

• 15 November 2010 - 16:33

Dick Carlier:

Ik zie t al helemaal voor me :D lekker hoor, wel jammer van de regen. Maar ja als t bij een bui blijft is t te overzien.

"Enjoy India in all its colours and flavours"

• 15 November 2010 - 17:35

Wiebe Netty:

Hallo Vera
    echt leuk om allemaal te lezen.Je maakt wat mee he.genieten erg van je mailtjes,Wiebe zou dat ook wel willen,Geniet en tot de volgende keer doeiiiiiiiiiiiiiii

• 16 November 2010 - 07:15

Jjb:

Dag Vogeltje in het Paradijs,
    wat een heerlijk begin van de dag, dit lezend op een Hollandse Ochtend met koffie.
    Het besef van dagen en tijd komt wel weer, schrijf in je boekje en laat je fotograferen ;-)
    Enjoy !
    jjb

• 16 November 2010 - 16:37

Mariola:

Hallo Vera,
    Indrukwekkende reisverslagen!
    Zo beleef ik een beetje jouw avontuur ook mee….
    Ik ben zeer benieuwd naar de kiekjes….
    Geniet!
    Liefs,
    Mariola

• 16 November 2010 - 19:42

Dennis:

Hey nichie..

klinkt allemaal erg goed daar. 'Maak er een mooie trip van.. ben benieuwd naar de foto's. Zijn jullie niet allemaal drie koppen groter dan die indiers? haha.. dat zal vast een mooi gezicht zijn..

groeten je neefie

PS.vergeet niet dat ze daar errug mooie kleren kunnen maken he!! zou ik doen!!

• 17 November 2010 - 12:18

Bald & Steef:

Hé Veer,
    Klinkt goed allemaal! Tot nu toe al een hele bijzondere reis uit jouw verhalen op te maken :-) Ben ook benieuwd naar de camel fair maar dat lezen we hopelijk weer snel. Lieffie nog heel veel mooie ervaringen toegewenst! Liefs, dikke X van ons

• 18 November 2010 - 11:09

Nadine: